tor maj 17 12:18 2018 I kategorier Produkt udgivelser, Virksomhedsnyheder

Intentionen er at indføre en nem digital dækkontrol for millioner af kørere: Nokian Tyres' SnapSkan-service går internationalt

Dækkene er et af de vigtigste sikkerhedsudstyr på din bil, men de er kun så sikre som deres tilstand tillader det. Den digitale SnapSkan-service, udviklet af dækproducenten Nokian Tyres i samarbejde med dæk detailhandel og bilkæden Vianor, gør det muligt at kontrollere og overvåge dækkene enkelt og hurtigt uden ekstra omkostninger. Tjenesten lancerer nu fem nye kontrolsteder i de nordiske lande. Planen er at udvide servicen yderligere internationalt.

Intentionen er at indføre en nem digital dækkontrol for millioner af kørere: Nokian Tyres' SnapSkan-service går internationalt

SnapSkan i korte træk

SnapSkan gør det hurtigt og nemt at måle dækkenes rilledybde ved at bruge den nyeste 3D-scanningsteknologi. SnapSkan-skannere er at finde ved parkeringshusets udgange eller indgange. Køreren kører over skanningsrampen, når de kører ind eller ud af parkeringshuset, og SnapSkan scanner automatisk dækkene. Køreren kan tilmelde sig servicen via sms eller online, enten før eller efter scanningen for at få den digitale rapport om dækkenes tilstand. Hvis køreren vælger ikke at tilmelde sig, slettes alle data automatisk som SnapSkan har indsamlet om kørertøjet inden for to uger. Hvis køreren tilmelder sig, sendes rapporten helt gratis til kørerens mobilenhed. Rapporten indeholder målinger af dækkenes rilledybde og en rabatkode, der giver nedsat pris på nye dæk i udvalgte butikker.

Nokian Tyres udviklede SnapSkan-servicen, da selskabet tager vare på sine kunder. SnapSkan er verdens første dæk scanningsservice, der er fuldautomatisk og tilgængelig på et offentligt sted for alle. Målet for SnapSkan er at forbedre trafiksikkerheden for millioner af mennesker i fremtiden.

- Omsorg og sikkerhed er kernen i alt, hvad vi gør. SnapSkan er en unik brugerservice, og det adskiller os fra andre dækfabrikanter. SnapSkan gør det muligt for os at kommunikere med bilisterne, ikke blot om tilstanden af deres dæk, men også hvilke virkninger denne tilstand har for trafiksikkerheden generelt, siger Hille Korhonen, administrerende direktør i Nokian Tyres.

SnapSkan er nem at bruge og gratis

Den gratis SnapSkan-service gør dæktilstandsovervågningen nemmere og hurtig for køreren. SnapSkan måler slidbanedybden på bilens dæk ved hjælp af en skanner som bilen kører hen over, som derefter sender oplysningerne direkte til kørerens smarte enhed. Tjenesten er placeret på steder, som køreren normalt kommer forbi, hvilket eliminerer behovet for et separat sted eller at skulle køre til kontrolstation. SnapSkan kan måle dækkene på enhver personbil, og den fungerer sammen med alle dækmærker.

Nokian Tyres' SnapSkan-service går internationalt

- Vi har modtaget meget positiv kundefeedback vedrørende SnapSkan. 80 % af de mennesker, vi spurgte, sagde at tjenesten var nem at bruge og ville anbefale den til andre. En endnu vigtigere ting er, at 70 % mente, at servicen forbedrer trafiksikkerheden, siger Ville Nikkola, programleder ansvarlig for SnapSkan-servicen hos Nokian Tyres.

Nu endnu mere brugervenlig

SnapSkan blev først introduceret i 2016 ved teknologi- og opstartsbegivenheden Slush. En prototype af tjenesten blev brugt i et fleretagers parkeringshus i Helsinki, og det første kundeservicested blev åbnet i juni 2017 i et parkeringshus i Åbo, Finland. Kørernes tilbagemeldinger fra disse to første servicesteder blev brugt til at udvikle hele SnapSkan-forbrugerservicen yderligere.

- Vi har udviklet tjenesten til at være endnu mere brugervenlig fra scanningen til rapporteringen. Vi føler, at tjenesten nu er klar til at blive introduceret til et endnu større publikum, siger Nikkola.

I denne uge åbner vi i alt fire nye SnapSkan-servicesteder i parkeringshuse på forskellige steder i hele Finland. SnapSkan går også internationalt med åbningen af et nyt servicested i Oslo, Norge. Dette er det første SnapSkan-servicested uden for Finland.

Mere information:
www.snapskan.fi/en
www.nokiantyres.com/snapskan

Billeder og videoer: www.nokiantyres.com/snapskan-photos

Yderligere information:

Jaroslav Nálevka, PR manager McCann Prag, 00420 725 865 874, jaroslav.pr@mccann.cz

Zuzana Michalová, PR manager Nokian Tyres CE, 00420 603 578 866, zuzana.michalova@nokiantyres.com