FacebookInstagrammenu-iconicon-playscroll-downsearchTwitterShapeYouTube
  1. Kundeservice/
  2. Miljø og bæredygtighed/
  3. Miljøpåvirkningen af dæk

Miljøpåvirkningen af dæk

Sorter efter

9 artikler

Højkvalitets sommer- og vinterdæk forbruger mindre brændstof takket være deres lavere rullemodstand. At køre økonomisk på vedligeholdte dæk kan også hjælpe til brændstofbesparelser. I gennemsnit kører dæk 30.000-45.000 kilometer før de skiftes, så besparelsen kan beløbe op i næsten 300 EUR. Dette er…

Småpartikler (partikelstørrelse PM2.5) giver anledning til den største risiko og de mest farlige konsekvenser, især i byområder med den største eksponering. Kilderne til småpartikler omfatter storskala spredning af partikler, udstødningsemissioner, afbrænding af træ, industriel emission osv. Dæk er …

Nokian Tyres er en banebrydende virksomhed - det bruger ikke nogen råvarer, der er klassificeret som giftige eller kræftfremkaldende i deres egen produktion. De råvarer, der anvendes til fremstillingen af dæk, omfatter naturgummi, syntetisk gummi, hærdnende materialer kendt som tråd, sod og forskell…

Under hensyntagen til dækkets livscyklus opstår størstedelen af miljøbelastningen, når dækket er i brug, og størstedelen af denne påvirkning skyldes køretøjets brændstofforbrug. En økonomisk kørestil, undgåelse af pludselige opbremsninger og acceleration kan medføre besparelser på brændstofforbruget…

Ved at vælge Nokian Tyres tager bilisterne en beslutning om at skåne miljøet. I løbet af dækkets livscyklus opstår størstedelen af miljøbelastningerne, når dækket er i brug; Valget af det rigtige dæk kan medvirke til at reducere brændstofforbrug og kuldioxidemissionen. Nokian Tyres´ langsigtede udvi…

Der er mange forskellige måder, hvordan genbrug af dæk håndteres på fra land til land. Den bedste måde at finde ud af, hvordan genbruget håndteres, er at kontakte din lokale dækforhandler for vejledning. En generel information om europæisk genanvendelse findes her: http://www.etrma.org/tyres/ELTs/EL…

Dækstøj er altid forbundet med køreoverfladen, da vejoverfladen har stor indvirkning på ​​støjniveauet, der genereres af køretøjet. Decibelværdien er ikke et præcist mål for støjniveauet; alle dæk er støjende, når de kører på ru asfalt om foråret.